2024. jún 26.

Néhány szó a depresszióról

írta: Babi blogol
Néhány szó a depresszióról

Most pedig szeretnék mesélni nektek egy meghatározó szeletéről az életemnek.

Nagyon nem könnyű téma ez még nekem se. Bedobog a szívem, amikor elkezdek pötyögni a klaviatúrán. Hirtelen elkezd fájni a fejem és kedvetlenség tör rám. Elfog a kétség. Talán mégse kéne ezeket a dolgokat leírnom. Túlságosan mély. Túlságosan intim. Lehet, inkább meg kéne tartanom magamnak.

 Fontos, hogy mindig mindenről beszéljünk? Fontos, hogy mindig mindent kimondjunk? Őszintén mondom, nem tudom a választ. A bölcsebbek ilyenkor azt mondják, hogy a gyógyulás első fázisa megfogalmazni és kimondani a dolgokat. Hát, nem tudom… Mert rohadtul fáj! De mindegy is. Akkor hát beszéljünk a depresszióról!

Rögtön az elején leszögezném, hogy nincs semmiféle diagnózisom. Voltam már pszichológusnál, de nem kaptam „bélyeget”.

Gyermekkoromra visszatekintve nagyon sokat szenvedtem attól, hogy huzamosabb ideig tartósan voltam rosszkedvű. Sokat asszociáltam a negatív, rossz dolgokra és nagy volt a „szenvedőkém”.

Amióta az eszemet tudom, nagyon alacsony az energiaszintem. Túl nagy társaságban nehéz megszólalnom, könnyen „elveszek”. Más emberekkel és sokszor a világgal szemben rendre picinek érzem magam.

Kerülöm a konfliktusokat, mert képtelen vagyok kiállni magamért és a gondolataimért. Hajlamos vagyok izolálódni.

Nem vagyok túl erős a szociális kapcsolatok terén és hajlamos vagyok nagyon könnyen magamba fordulni. A kelleténél sokkal jobban szeretek egyedül lenni.

Van némi problémám az emberekhez való kapcsolódás megteremtésében. Sokat szorongok és a dolgok többségét túlagyalom.

Sértődékeny vagyok és túlérzékeny. Az akarat erőm nagyon gyenge. Gyakorta érzem magam feleslegesnek és értéktelennek. Az élethez és a jövőhöz negatív szemlélettel fordulok.

 Sokszor fordult meg a fejemben az a gondolatmenet, hogy ha újra kellene születni, én ugyan meg nem tenném. Maximum csak állatként. Mert nem szeretnék többször ember lenni. Valahogy az egész életről alkotott képemet beárnyékolja a szenvedés. Az, hogy élni fáj. Élni rossz. Az emberek rosszak és gonoszak. Az élet igazságtalan. Az élet szar. A pillanatok többségében rosszak. Tehát ha a történéseket mérlegre tennénk, akkor a rossz, fájdalmas dolgok vannak többségben.

 Ebből a tézisből adódik egy kínzó kérdés, hogy ha az életben többnyire minden rossz, akkor megéri-e egyáltalán élni. A válasz pedig mindenkiben máshol van. Többnyire ott található, ahol az élet értelméről alkotott definíciónk is van. Ez pedig már egy másik kérdés, ami viszont messze vinne.

A lényeg, ami szerintem ilyenkor a legfontosabb, hogyha hosszabb időn át érezzük ezt a lehangoló, önmagunkkal folyamatosan vívódó állapotot, merjünk beszélni róla, keressünk segítőket, szakembereket. Dolgozzuk meg önmagunkat! Ezt a fajta munkát nem tudjuk lespórolni, amennyiben gyógyulni szeretnénk.

Vannak persze jobb periódusok, jobb élet-ciklusok. Vannak nagyon pozitív, világmegváltó korszakaim, de ezek mind nagyon múlandók.

Összegzésként leginkább csak annyit mondanék, hogy szerintem én egy depresszív alkatú lány vagyok.

Ezért is éreztem szükségét, hogy pszichológushoz forduljak.

Szólj hozzá

depresszió