2024. jan 29.

Az új pénztárca története

írta: Babi blogol
Az új pénztárca története

Tavaly év végére szegény kis pénztárcám teljesen tönkrement. Már évek óta használtam, szerettem is, de túlhordtam, a széle már rongyossá vált, az aprópénzt tartó cipzár pedig elszakadt.

Nagyon sajnáltam, de január elején úgy döntöttem, már nem hordom tovább, mert tényleg szinte használhatatlanná vált.

Még régebben évekkel ezelőtt kaptam egy nagyon szép új pénztárcát a születésnapomra, vitorlás motívumok vannak rajta, abba most átpakoltam az összes kártyámat, és cuccomat és kissé elgondolkodtam a pénzügyeimen.

Kicsit hiszek azért a jelekben, és bízom benne, hogy ez most egy jel volt a pénzügyi tudatosságom újra gondolására.

Az utóbbi időben tényleg meg kellett fogalmaznom, hogy ebben az évben elég rosszul bántam a pénzzel. Nagyon sok felesleges dolgot vásároltam, mint a háztartásba, mint tárgyak tekintetében és ezen ebben az évben szeretnék változtatni. Valahogyan nagyon sok pénz folyt ki a kezemből.

Szeretnék ezen túl tudatosabban hozzáállni a költésekhez és szeretném a háztartást is jobban kezelni.

Most azt találtam ki, hogy minden vásárlás blokkját el fogom rakni, és a hónap végén lecsekkolom, mire mennyit költöttem. Egyébként még egy fontos dologra rájöttem. Sokkal hasznosabb, ha ritkán megyek vásárolni, mert minden vásárlás alkalmával nagyon sok felesleges dolgot is megveszek, amit amúgy nem kéne. Ha ritkábban megyek, nyilván a felesleges dolgok megvétele is csökken, és ami még nagyon fontos dolog, az a bevásárlólista. Szerintem baromi hasznos, ha előre megtervezed, hogy mit szeretnél főzni, akkor tudatosan az szerint vásárolsz be.  Remélem gördülékenyen fog menni minden, amit elhatároztam.

Szeretném egy kicsit jobban kezelni az életemnek ezt részét is.

Próbálom megtalálni azt az arányt, hogy magamtól se vonjak meg semmit, de azért tudatlanságom miatt ne folyjék ki a pénz a kezemből.

Befektetésen is gondolkodtam, de erről majd egy másik posztban.

Szólj hozzá